GPworld Breda

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
hocko
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 05 mar 2007 18:41
Locatie: Hellouw (gelderland)

Re: GPworld Breda

Bericht door hocko »

schumifan schreef:
a vd winkel schreef:ik bedoel een verkeerd beeld over hetgeen de man verkoopt... niet enkel F1 !
Maar wel een hoop F1, en dat is juist goed. :worshippy:

In gorcum (gorinchem) waar ik bijna mijn hele leven gewoond heb(woon nu in een dorp op steenworp afstand). Daar hebben we 3 :shock: modelautowinkels. Maar F1 hebben ze bijna niet :snooty: . En als je dan gaat vragen of ze het nieuwe model van schumi al hebben dan is het van "Als het goed is dan krijg ik die vanmiddag binnen".

Maar naar 3x dit antwoord gekregen te hebben zie je mij niet meer bij die winkels.
3 ik ken der maar 2 Netten en van Muilwijk welke is die derde dan
Gebruikersavatar
SidneyF1
Berichten: 186
Lid geworden op: do 24 jul 2008 21:16
Locatie: Delft

Re: GPworld Breda

Bericht door SidneyF1 »

Even jullie mening peilen hierover:

Een aantal weken geleden berichtte GPWorld op de blog dat het heel veel vragen kreeg over Ferrari F2008 1/18 decals, en dat hij daar veel moeite mee had omdat mensen die daarom vragen volgens hem mensen zijn die uit zijn op koopjes (ze kopen dus niet bij GPWorld) en die vervolgnes bij hem dan de stickers halen om het model compleet te maken.
Niks mis mee lijkt me, iedereen kijkt goed naar de prijs dezer dagen.
Maar nu heben ze de volgende regeling: GPWorld gaat alleen decals verkopen aan de mensen die bij hem ook de auto (dus de Ferrari) gekocht hebben.
Anders verkoopt ie ze niet.
Vreemde zaak lijkt me, ik zou dus op die manier mijn veters niet bij de V&D mogen kopen omdat ik mijn schoenen bij de Bristol gekocht heb.
Beetje jammer dat er zo'n instelling gehanteerd wordt, ik vraag me af of ik hier nog wel spullen ga aanschaffen. Ik wilde de decals namelijk graag hebben maar ik heb het model gewoon voor mijn verjaardag gekregen!

Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
"Nothing is impossible, for the dream of yesterday is the hope of today and the reality of tomorrow"
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: GPworld Breda

Bericht door St. Paul »

Zijn winkel zijn regels. Kan me er ook wel wat bij voorstellen. Ik denk niet dat je lang met een voorraadje van die modellen moet blijven zitten. Dan snij je jezelf flink in je vingers.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
hermanwiegerman
Berichten: 50
Lid geworden op: do 04 mei 2006 09:33
Locatie: Dordrecht

Re: GPworld Breda

Bericht door hermanwiegerman »

Ik had het al van hem gehoord. Inderdaad gewoon gelijk. Als je hoort hoe weinig Ferrari 1/18 modellen hij normaal verkoopt maar wel hoeveel stickersets dan is het gewoon frustrerend als mensen ergens anders de auto kopen. Hij gaf zelf ook als voorbeeld dat mensen bij hem om uitleg en info kwamen voor afstandsbestuurbare auto om vervolgens bij Bart Smit te gaan kopen. Echter daarna wel terug bij GPworld om extra accu en bandjes. Lijkt me dan logisch dat je dan niet meer levert toch?

Eerst vond ik het ook raar maar vind toch dat hij gelijk heeft. Hij doet die decals als service erbij en puntje bij paaltje krijg je een hoop mensen die alleen 1x per jaar alleen decals bij hem kopen.
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: GPworld Breda

Bericht door a vd winkel »

Hij heeft groot gelijk...

Ik denk dat veel van zijn directe collega's het een zeer goed idee vinden...
Dat mensen die zich 'vaste' klant noemen zo reageren vindt ik zeer overdreven.
Als ze zich een beetje zouden kunnen verplaatsen in een winkeleigenaar zouden ze het misschien begrijpen.
Je moet decal-verkoop meer zien als een service richting de klant die het bijbehorend model koopt ... en niet andersom !
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: GPworld Breda

Bericht door Ricardo »

Zou als ik hem was, de stickersets gewoon wat duurder maken :mrgreen:
hermanwiegerman
Berichten: 50
Lid geworden op: do 04 mei 2006 09:33
Locatie: Dordrecht

Re: GPworld Breda

Bericht door hermanwiegerman »

Ja 80,- euro inclusief gratis auto :D
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: GPworld Breda

Bericht door Markopolo »

Als je in eerste instatie de decals los gaat verkopen, moet je niet gaan mekkeren als daar ineens storm op loopt, dan moet je gewoon de dingen niet verkopen.
Je moet decal-verkoop meer zien als een service richting de klant die het bijbehorend model koopt ... en niet andersom !
Dus dan zou ik nooit mijn decals bij verkoper B mogen kopen omdat ik het model bij verkoper A gekocht heb? :| Wat nu als verkoper B het model niet (meer) in assortiment heeft maar wel de decals, en verkoper A nog wel, maar die levert geen decals, dan pis ik dus naast de pot. :eh:

Nogmaals, bied het dan niet te koop aan.
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Re: GPworld Breda

Bericht door boerke04 »

Markopolo schreef:Als je in eerste instatie de decals los gaat verkopen, moet je niet gaan mekkeren als daar ineens storm op loopt, dan moet je gewoon de dingen niet verkopen.
Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden. Stel dat de mensen die eerst de modelauto bij iemand anders kochten en de decals bij hem nu ook de decals ergens anders kopen, dan verdient ie helemaal niets meer. Zo'n decalsetje kost dan wel niet veel, maar 't is hebben of niet hebben. Zie het al voor me dat ik de supermarkt niet meer in mag om een pot pindakaas te kopen, omdat ik het brood niet bij hen maar bij een bakker koop :lol: .

Maarja, 't is zijn winkel dus dan mag ie natuurlijk zelf bepalen wat ie doet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: GPworld Breda

Bericht door St. Paul »

Ik zeg kijk voor de gein op de site van een grote bekende Duitsche online aanbieder eens naar de modellen waar die stickers op moeten komen. En dan vooral naar de verschillen tussen de getallen die bij "van" en "voor" staan. De verliezen die hij gaat lijden op de modellen kunnen die decals nog niet goedmaken als hij ze voor de dubbele prijs zou verkopen...

Die decals zijn een slimme manier om van die modellen af te komen. Ik snap Polo's punt. Maar het gaat hier niet om een Minichamps of Autoart ofzo. :wink:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: GPworld Breda

Bericht door a vd winkel »

Waar hebben we het hier over... Het gaat enkel om de questie dat eenieder zich zomaar vaste klant gaat noemen en vervolgens gaat eisen dat er een uitzondering voor hem/haar gemaakt wordt op de regel die de verkoper stelt. (in dit geval; geen decal-verkoop aan 'vaste klanten' die het model niet bij hem hebben afgenomen). En voor wat betreft losse verkoop... dat doet hij niet.. hij biedt ze enkel in combinatie met het model aan... en dan is het voor de 'vaste klanten' kiezen of delen.

Dit soort acties wordt vaak ingegeven door ervaringen uit het verleden...

Dus geen ver-/voor oordelingen graag...
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: GPworld Breda

Bericht door Daytona69 »

Volgens mij kan je dan beter twee prijzen hanteren voor de decals ,één van en laag bedrag bij aankoop van het model en één extra hoog bij losse verkoop , krijg je volgens mij minder lelijke gezichten of ze moeten zo zeldzaam zijn dat als je ze zonder model verkoopt je in de toekomst modellen overhoudt waar je geen decals meer bij kunt verkopen
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: GPworld Breda

Bericht door rsh_scuderia »

Echt een slimmer ondernemer vind ik hem niet.
Extra geld verdienen met zo een decla set zou slim zijn. Als service-gericht persoon zou hij nog eens de materialen erbij in een aanbieding kunnen stoppen ( de lijm, pincet, etc).

Maar goed, met wat tijd, uurtjes, goede printer en geduld maak je zelf ook de decals.
Dan lekker met je Hotwheels Ferrari binnen stappen en vergelijken welke stickers beter zijn :thump_up:

Dit is geen veroordeling, hoogstens een constatering
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: GPworld Breda

Bericht door a vd winkel »

vandaag weer enorm hartelijk ontvangen inclusief een drankje.. en werkelijk een top-deal gesloten ...

hij verkoopt nu ook onderdelen uit de formule 1 en andere klassen. Weer eens iets anders.

Ik heb een mooie goodyear achterband gebruikt door de F1 ferrari-stal uit 1982 op de kop weten tikken waar ik een prachtig bijzettafel van ga maken. (straks een geslepen glasplaat erop en voila, nu tijdelijk nog een mooie metalen schijf)
Gebruikersavatar
wesley072
Berichten: 8
Lid geworden op: di 03 jul 2012 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

GPworld Rijsbergen

Bericht door wesley072 »

Meerdere mensen met ervaringen bij GPworld?
Zelf ben ik tevreden, een aantal modellen bij hem gekocht, vriendelijke service en groot aanbod
Levertijden zijn af en toe TE lang.
Plaats reactie