GPworld Breda

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Hotwheels

Bericht door a vd winkel »

rsh_scuderia schreef:Geloof maar dat die informatie dat er niks bekend is, erg betrouwbaar is :mrgreen: :wink:


Vindt je ????

Uit ZEER betrouwbare bron (en geloof mij... deze info komt zowat rechtstreeks van de producent) Kan ik jullie mededelen dat de eigenaar van GPWorld het wel degelijk bij het rechte eind heeft als hij het heeft over "goedkopere" versies van Hotwheels als het gaat om de FXX en 599GTB. !!! :thump_up:
LINK:
http://www.mattel.de/press.php?rid=1139 ... w&sid=&f=y

Ik kan melden dat de Elite versie van de 599 GTB uitgesteld is naar waarschijnlijk november 2006 en dat 2 maanden hierna de "Goedkope" variant op de markt wordt gezet. Tevens komt er een "goedkope" en een "Superelite" versie van de FXX (3 VERSIES DUS ....dus waar blijven jullie nu met de opmerking ik kan me niet voorstellen dat....). Deze info wordt bevestigd door diverse publicaties vanuit de fabrikant Mattel waaronder de catalogus voor 2006.

Het bewijs:
http://img204.imageshack.us/img204/5333 ... redlq5.jpg
Let hierbij op het ontbreken van bv de zwarte raamlijsten en eenvoudige velgen.

Daar blijkt bijvoorbeeld ook uit dat er 2 schumacher 2006 versies komen en 1 massa 2006 versie.

Er blijkt dus wel degelijk een gedifferentieerd leverprogramma te zijn aan de diverse landen in Europa vanuit Mattel. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat diverse winkels contacten gaan leggen met Duitsland voor de 'speciale' modellen die in Nederland niet op de markt worden gezet... maar wel in Duitsland verkrijgbaar zijn... :wall:

Dat de 'importeur' in Nederland van niets weet, ligt voornamelijk aan zichzelf , gezien ik deze info vrij simpel boven water kan toveren door simpelweg een op internet rond te kijken (uiteraard wel met een korreltje zout... niet alles is betrouwbaar). Misschien moet hij zijn banden met de producent eens aantrekken...

Erg vervelend voor zowel de verzamelaar als de verkopers in deze.


:doh: :nuts:
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Re: Hotwheels

Bericht door motorhead »

a vd winkel schreef:
rsh_scuderia schreef:Geloof maar dat die informatie dat er niks bekend is, erg betrouwbaar is :mrgreen: :wink:


Vindt je ????

Uit ZEER betrouwbare bron (en geloof mij... deze info komt zowat rechtstreeks van de producent) Kan ik jullie mededelen dat de eigenaar van GPWorld het wel degelijk bij het rechte eind heeft als hij het heeft over "goedkopere" versies van Hotwheels als het gaat om de FXX en 599GTB. !!! :thump_up:
LINK:
http://www.mattel.de/press.php?rid=1139 ... w&sid=&f=y

Ik kan melden dat de Elite versie van de 599 GTB uitgesteld is naar waarschijnlijk november 2006 en dat 2 maanden hierna de "Goedkope" variant op de markt wordt gezet. Tevens komt er een "goedkope" en een "Superelite" versie van de FXX (3 VERSIES DUS ....dus waar blijven jullie nu met de opmerking ik kan me niet voorstellen dat....). Deze info wordt bevestigd door diverse publicaties vanuit de fabrikant Mattel waaronder de catalogus voor 2006.

Het bewijs:
http://img204.imageshack.us/img204/5333 ... redlq5.jpg
Let hierbij op het ontbreken van bv de zwarte raamlijsten en eenvoudige velgen.

Daar blijkt bijvoorbeeld ook uit dat er 2 schumacher 2006 versies komen en 1 massa 2006 versie.

Er blijkt dus wel degelijk een gedifferentieerd leverprogramma te zijn aan de diverse landen in Europa vanuit Mattel. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat diverse winkels contacten gaan leggen met Duitsland voor de 'speciale' modellen die in Nederland niet op de markt worden gezet... maar wel in Duitsland verkrijgbaar zijn... :wall:

Dat de 'importeur' in Nederland van niets weet, ligt voornamelijk aan zichzelf , gezien ik deze info vrij simpel boven water kan toveren door simpelweg een op internet rond te kijken (uiteraard wel met een korreltje zout... niet alles is betrouwbaar). Misschien moet hij zijn banden met de producent eens aantrekken...

Erg vervelend voor zowel de verzamelaar als de verkopers in deze.


:doh: :nuts:
Arjan,

Je reaktie op mijn antwoord van 30 april is een beetje achterhaald !
Wij hebben zowat dagelijks kontakt met Mattel als producent en de distributeurs van zowel frankrijk, duitland, italie etc.
De specials met stukjes overall zijn ook door ons geleverd, zelfs Alonso en Schumacher specials die verder alleen in Frankrijk uitgeleverd zijn !
Het kan wel zijn dat modellen van Schumacher in Duitsland eerder geleverd worden dan hier omdat zij gezien de daar te verkopen aantallen ze laten invliegen, dit zou in Nederland te duur worden.
de Superelite modellen van o.a. de FXX en de 599 GTB hebben wij niet in de kollektie opgenomen omdat ze prijstechnisch niet interessant zijn voor Nederland.
de mass-production modellen (goedkoop en kwalitatief stukken minder) van de FXX en 599 GTB zijn volgens de strategie van Mattel bestemd voor de speelgoed wereld en niet voor de verzamelaars en zullen ook gewoon niet Nederland geleverd worden.
Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel !

Grtz, motorhead (die frequent internet afzoekt voor informatie)
hermanwiegerman
Berichten: 50
Lid geworden op: do 04 mei 2006 09:33
Locatie: Dordrecht

leuk!

Bericht door hermanwiegerman »

zeer leuk. Ik ben van de partij! :D

Meet & Greet Kees van de Grint
Op zaterdagmiddag 09-12-2006 tussen 13.00 uur – 17.00 uur zal bij GPworld in Breda Formule 1 bandendokter Kees van de Grint aanwezig zijn en het door hem geschreven boek “Van Landia tot Ferrari” na aanschaf te signeren. Het boek behandelt de volledige carriere van Kees van de Grint (54) die startte als monteur van wereldkampioen karting Peter de Bruijn en uiteindelijk in 2000 als adviseur van Bridgestone in dienst trad bij het Ferrari Formule 1 team. Prijs van het boek: euro 16,50 maar misschien later met handtekening wel veel meer waard ! Ook een leuk kado idee.

Daarnaast is het natuurlijk leuk om alles te vragen aan Kees over de Formule 1, Ferrari en Michael Schumacher want deze man heeft alles van dichtbij meegemaakt ! Volgend seizoen zal Kees van de Grint werkzaam blijven bij Bridgestone en aan de slag gaan als hoofd van de Formule 1-afdeling van Bridgestone. Dus plan je bezoek naar GPworld aan het Van Coothplein 14 in Breda alvast in om je te verzekeren van een gesigneerd exemplaar van het boek.
Gebruikersavatar
basNL
Berichten: 142
Lid geworden op: di 15 jun 2004 18:58
Schaal: 1:18
Locatie: Wateringen
Contacteer:

Bericht door basNL »

Ik heb dinsdag een amalgam 1/4 248 F1 stuur besteld en vandaag had ik hem al binnen. Mooi verpakt en snelle levering :thump_up: :worshippy:
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

Afgelopen zaterdag weer een lading modelletjes gekocht bij GPWorld. Mooie korting gekregen op een setje 599 GTB Fiorano's Panamericana. Leuk Presentatiekastje van gemaakt. Tevens de nieuwe LaStoria meegenomen (welke meer op een 126 C2B lijkt als op de 126 C3 (maar ja die (de C2B) had ik nog niet in mijn verzameling dus....) Hij had weer veel actuele modellen (zoals nieuwe Solido's en Kyosho's) tegen schappelijke prijzen.
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: GPworld Breda

Bericht door a vd winkel »

GPWORLD IS VERHUISD !!

en hoe.. een werkelijk prachtige winkel in Rijsbergen (voor zij die niet over een rijbewijs beschikken, buslijn 115 vanuit CS Breda richting Zundert stopt op 4 minuten lopen van het pand).

Afgelopen weekend de opening gehad en het is werkelijk een vooruitgang!

Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken !
DennieV
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 14:50
Locatie: Zundert

Re: GPworld Breda

Bericht door DennieV »

Ik zag het vandaag toevallig ja dat GPworld nu in Rijsbergen zit.
Alleen maar F1-modellen geloof ik toch?Want dan heb ik er niks te zoeken [respect voor de F1-verzamelaars]

p.s. Lijn 117 Wernhout-[dorp] kan je ook nemen :)
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: GPworld Breda

Bericht door a vd winkel »

Zeker niet alleen F1 modellen hoor, ook filmauto's WRC en Le Mans en zeker niet te vergeten voor de liefhebbers MotoGP.
Ook de hotwheels straat wagens (mondial, 575 zagato, 430 scuderia enz.) zijn vertegenwoordigd
Verder veel literatuur over F1 en bovengenoemde klassen. Zeker een bezoekje waard !
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Re: GPworld Breda

Bericht door Lexusfreak »

a vd winkel schreef:Zeker niet alleen F1 modellen hoor, ook filmauto's WRC en Le Mans en zeker niet te vergeten voor de liefhebbers MotoGP.
Ook de hotwheels straat wagens (mondial, 575 zagato, 430 scuderia enz.) zijn vertegenwoordigd
Verder veel literatuur over F1 en bovengenoemde klassen. Zeker een bezoekje waard !

Ben je soms zelf eigenaar van de winkel... :D
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: GPworld Breda

Bericht door schumifan »

Lexusfreak. schreef:
Ben je soms zelf eigenaar van de winkel... :D

Daar lijkt het wel op ja
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: GPworld Breda

Bericht door a vd winkel »

Helemaal niet, maar ik wil niet dat er een verkeerd beeld geschapen wordt van deze winkel !
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: GPworld Breda

Bericht door schumifan »

a vd winkel schreef:Helemaal niet, maar ik wil niet dat er een verkeerd beeld geschapen wordt van deze winkel !
Er staat volgens mij hier niks verkeerds op het forum over GPWorld. Ik ben er ook wel eens geweest en altijd netjes geholpen. Het is alleen jammer dat ze niet meer in breda zelf zitten. Kon ik als ik met de vrouw aan het winkelen was even gauw er naar toe.
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Re: GPworld Breda

Bericht door Lexusfreak »

schumifan schreef:
a vd winkel schreef:Helemaal niet, maar ik wil niet dat er een verkeerd beeld geschapen wordt van deze winkel !
Er staat volgens mij hier niks verkeerds op het forum over GPWorld. Ik ben er ook wel eens geweest en altijd netjes geholpen. Het is alleen jammer dat ze niet meer in breda zelf zitten. Kon ik als ik met de vrouw aan het winkelen was even gauw er naar toe.

Ik lees inderdaad ook niks verkeerds....geen negatieve ervaringen.
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: GPworld Breda

Bericht door a vd winkel »

ik bedoel een verkeerd beeld over hetgeen de man verkoopt... niet enkel F1 !
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: GPworld Breda

Bericht door schumifan »

a vd winkel schreef:ik bedoel een verkeerd beeld over hetgeen de man verkoopt... niet enkel F1 !
Maar wel een hoop F1, en dat is juist goed. :worshippy:

In gorcum (gorinchem) waar ik bijna mijn hele leven gewoond heb(woon nu in een dorp op steenworp afstand). Daar hebben we 3 :shock: modelautowinkels. Maar F1 hebben ze bijna niet :snooty: . En als je dan gaat vragen of ze het nieuwe model van schumi al hebben dan is het van "Als het goed is dan krijg ik die vanmiddag binnen".

Maar naar 3x dit antwoord gekregen te hebben zie je mij niet meer bij die winkels.
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Plaats reactie