Babouin te Brussel

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Babouin te Brussel

Bericht door Sad Rebel »

Wie kent volgende winkel te Brussel en wie heeft er online als iets gekocht?

*****

De winkel heeft blijkbaar een groot assortiment, de website is ook heel overzichtelijk ******, maar wat wel wat nefast is voor de feestvreugde zijn de hoge prijzen die gehanteerd worden. De levering gebeurt wel gratis, ook naar Nederland.
Laatst gewijzigd door Ricardo op wo 22 feb 2012 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: SPAM verwijderd
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Bericht door Kyoshofan »

WOW die hebben een groot assortiment :worshippy:
Super veel 1/18 en handleidingsboekjes voor echte auto's, helaas wel erg prijzig :eh:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Kyoshofan schreef:WOW die hebben een groot assortiment :worshippy:
Super veel 1/18 en handleidingsboekjes voor echte auto's, helaas wel erg prijzig :eh:
Babouin, is in het Nederlands baviaan en misschien slaagt dit op de klanten die dergelijke prijzen willen betalen. Grapje, de naam zou komen van een pop van een baviaan die in de oude winkel stond, maar toch... . Ik moet deze week voor een persconferentie in Brussel zijn en ik ga toch eens kijken nemen. Maar ik had hetzelfde gevoel, prachtig assortiment, maar spijtig van de prijzen.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Sad Rebel schreef:[..]

Babouin, is in het Nederlands baviaan en misschien slaagt dit op de klanten die dergelijke prijzen willen betalen. Grapje, de naam zou komen van een pop van een baviaan die in de oude winkel stond...
baboon = baviaan :wink:
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Opel-DTM schreef:[..]

baboon = baviaan :wink:
ik ben niet volledig mee, maar babouin is hier in het Frans en niet in het Engels.
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Sad Rebel schreef:[..]

ik ben niet volledig mee, maar babouin is hier in het Frans en niet in het Engels.
Wat jij wil dan maar... le papion :wink:
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

Opel-DTM schreef:[..]

Wat jij wil dan maar... le papion :wink:
le papion staat voor?
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Sad Rebel schreef:[..]

le papion staat voor?
Als ik me niet vergis is het "Vlinder"
Gebruikersavatar
Sad Rebel
Berichten: 111
Lid geworden op: za 16 jun 2007 21:48
Locatie: Hageland

Bericht door Sad Rebel »

andre schreef:[..]

Als ik me niet vergis is het "Vlinder"
Maar dan wel geschreven met twee ll erin, papillon. Maar ik had ook al een vermoeden dat het hierom ging. Het maakt uiteindelijk ook weinig uit :wink: . Ik heb trouwens van onze Opel -vriend al veel interessante informatie gekregen, waarvoor thanks :thump_up: .
As you get older it is harder to believe in heroes, but it is a sort of necessary.
Per ardua ad astra
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

On-Topic: Dure zaak... op mijn raakvlak gemiddeld 10,- boven de gemiddelde prijs elders
Sad Rebel schreef:[..]

Maar dan wel geschreven met twee ll erin, papillon. Maar ik had ook al een vermoeden dat het hierom ging. Het maakt uiteindelijk ook weinig uit :wink: . Ik heb trouwens van onze Opel -vriend al veel interessante informatie gekregen, waarvoor thanks :thump_up: .
Vertaling van: http://babelfish.altavista.com/tr... aangezien ik geen Frans spreek, versta danwel kan lezen ging ik ervan uit dat het klopte.
Desondanks is baviaan in het Engels: Baboon... Aangezien de Franstaligen toch veelal zo dwars zijn zullen ze er wel een compleet ander woord voor hebben :lol:

Voor de vele info die ik al verstrekt heb... deze werden mij veelal niet in dank afgenomen. Helaas kom ik nog zelden in Belgie, maar weet diverse goedkope modelzaken in Duitsland te ziten... Wijzelijk genoeg maak ik die niet openbaar.
Gebruikersavatar
fobie
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 12:38
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper

Bericht door fobie »

Babouin is inderdaad de Franstalige vertaling van baviaan .
Gebruikersavatar
Fruitcake
Berichten: 777
Lid geworden op: di 11 mar 2008 14:06
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Babouin te Brussel

Bericht door Fruitcake »

Weet iemand of deze winkel iedere zaterdag en zondag gewoon open is? :)
Gebruikersavatar
sonett
Berichten: 412
Lid geworden op: zo 28 mei 2006 19:59
Locatie: Aalst - Belgie

Re: Babouin te Brussel

Bericht door sonett »

Ik ken deze afzetter jamerlijk genoeg wel
Daar is veel , mooi en gestolen matriaal te zien
Tip hier zeker niets ruilen :idea:
Gebruikersavatar
Fruitcake
Berichten: 777
Lid geworden op: di 11 mar 2008 14:06
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Babouin te Brussel

Bericht door Fruitcake »

maar weet je ook of ie in het weekend open is? :D

staat niks op de site helaas..
patrick43
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 22 feb 2012 17:14
Schaal: 1:43

Re: Babouin te Brussel

Bericht door patrick43 »

Babouin heeft een winkel dicht bij het Centraal Station in Brussel, vlak bij de Grote Markt. Ook zou hij de winkel in het museum Autoworld uitbaten. Uitbuiten is misschien een beter werkwoord want de prijzen zijn aan de hoge kan. De winkel is open op zaterdag, NIET op zondag.
Wel staan er soms aanduidingen dat hij oudere jaargangen van Minichamps aan prijzen met -20; -30% zou verkopen, maar in de winkel zelf zijn deze niet zo aangeduid. Blijkbaar moet je zelf weten wanneer de modellen zijn uitgebracht en naar de korting vragen.
Gootste deel van zijn tentoongestelde modellen zijn Minichamps, maar er is ook wel wat Ixo en Norev te vinden, veel in 1/43, ook 1/18. Verder heeft hij ook die mooie motoren van Minichamps, in 1/12 dacht ik, prijzen rond de 100€.
Enkele keren per jaar stap ik er eens binnen om rond te kijken, want hij heeft wel wat mooie dingen staan. Daarbij merkte ik op dat hij, m.i., meestal toeristen als klant heeft. Het is dan ook een toeristische buurt daar.
Babouin is inderdaad Frans voor een baviaan.
Plaats reactie