Somap (Polen)

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
djtiesto8
Berichten: 608
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 20:41
Schaal: 1:32
Locatie: Leusden (Utrecht)

Somap (Polen)

Bericht door djtiesto8 »

Hallo allemaal,

Met mijn afwijkende schaal (1:34-1:40) is het lastig om op de Nederlandse modelautowebsites geschikte modellen te vinden om mijn verzameling mee te verrijken. De meeste modellen vind ik dan ook in speelgoedwinkels, op Marktplaats/Ebay en tijdens bezoekjes aan de NAMAC-beurs. Toch levert dit ook niet altijd evenveel op.

Nu heb ik na wat zoekwerk de website somap.pl gevonden. Hier worden een 30tal modellen aangeboden die ik wel zou willen bestellen. Maar ja, Polen, dat is iets anders dan Wehkamp of Bol.com. Ik heb goed contact gehad met de Poolse medewerker, het bedrijf heeft een degelijke site met de optie 'prijzen in euro's', ik kan gewoon betalen door via mijn eigen bank geld over te maken naar een IBAN-nummer en de verzendkosten voor 30 modellen zijn €40,-, dat is te doen. Het voelt allemaal zeer vertrouwd.

Nu verwacht ik niet dat er mensen zijn die eerder iets hebben gekocht via Somap.pl, maar misschien wel via een andere Poolse site. Graag hoor ik jullie bevindingen. Ook van anderen zijn adviezen/reacties natuurlijk welkom! Zal ik het doen?

Neem zelf ook eens een kijkje:
http://somap.pl/modele-samochody-osobow ... sklep.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Somap (Polen)

Bericht door Peter Parker »

Sorry ik zou het niet weten. Mijn advies is, bestel er eentje als test. Dan ga je niet te diep het schip in als het mis is.
Gebruikersavatar
djtiesto8
Berichten: 608
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 20:41
Schaal: 1:32
Locatie: Leusden (Utrecht)

Re: Somap (Polen)

Bericht door djtiesto8 »

Bedankt voor de tip. Inderdaad goed om het eerst even uit te testen, ook al kost me dat wel 2x verzendkosten bij een geslaagde koop, je bouwt zo wel zekerheid op en je beperkt risico's. Bestelling is geplaatst, ik ben benieuwd naar de afloop!

Wordt vervolgd
Gebruikersavatar
djtiesto8
Berichten: 608
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 20:41
Schaal: 1:32
Locatie: Leusden (Utrecht)

Re: Somap (Polen)

Bericht door djtiesto8 »

Missie geslaagd! Modelauto's werden maandag verstuurd en zijn vandaag binnengekomen. Alle zeven Kinsmarts hebben de tocht prima overleefd. Foto's staan inmiddels bij "Privé Collecties'.

BMW M3 Coupe
Chevrolet Corvette C6 Z06 2007
Ford GT
Ford Mustang 2006
Ford Mustang Shelby GT500 2007
Lincoln Town Car Stretch Limousine
Mitsubishi Evolution X 2008


- Contact met webshop verliep prima.
- Bankieren ging wat moeizamer: het bedrag voor de modelauto's+verzenden overgemaakt in lokale valuta (Zloty). Kostte me 10 euro. Dacht dat het zo geregeld was, maar blijkbaar rekende de Poolse bank aldaar nog een bedrag voor het ontvangen bedrag. Uiteindelijk 18 euro kwijt om het geld over te maken, maar bij grote aantallen/bedragen is dat te behappen. Deze keer is het opgelost door twee modellen te schrappen, om zo het bedrag weer kloppend te maken.
- Verzendkosten omgerekend 18 euro, maar dan komt 't wel uit Polen binnen een paar dagen bij jou op de stoep. Goed verpakt!

Al met al zeker een aanrader! Maar gebruik altijd de optie OUR bij geld overmaken via internetbankieren, dan hoef je niet later nog bij te betalen. (wat je weer 18 euro kost aan bankkosten) Dan sta je als opdrachtgever garant voor alle kosten. Dit geldt niet voor landen met de Euro als valuta, dan is geld overmaken(bijna) gratis.

Afbeelding
Plaats reactie